۱– UPVC (یو پی وی سی) :

این نوع لوله، همان پلی وینیل کلراید نرم نشده یا سخت است که از ترکیب مواد مختلفی مانند پی وی سی استابلایزر حرارتی، رزین، فیلرهای معدنی مثل کربنات سدیم، مواد کمک فرایند، روان کننده های داخلی و خارجی و … ساخته می شود. لوله یو پی وی سی در صنایع ساختمان کاربرد زیادی دارد.

۲- MPVC (ام پی وی سی) :

نوعی پی وی سی اصلاح شده است  که با خواص بهینه ای که دارد، می توان از آن برای تولید لوله هایی استفاده کرد که دارای ویژگی مکانیکی سطح بالا از جمله سختی هستند. لوله های MPVC در برابر ضربه مقاوم اند و در صنایع تصفیه آب و فشار قوی کاربرد دارند. لوله MPVC از نظر ضخامت، نازک تر از لوله یو پی وی سی است و به همین خاطر وزن این لوله سبک بوده و حمل و نقل آن به راحتی انجام می شود.

۳- OPVC (اُ پی وی سی) :

که به پلی وینیل کلراید آرایش یافته شهرت دارد، موجب بهبود ویژگی های مکانیکی و فیزیکی لوله شده است. لوله های OPVC در برابر ضربه و خراش مقاوم اند و سرعت رشد ترک در آن ها بسیار اندک است. به دلیل کاهش ضخامت دیواره ها، در مواد مصرفی و انرژی صرفه جویی زیادی می شود. لوله OPVC  نسبت به لوله پی وی سی، سی و پنج درصد سبکتر است و حمل و نقل آن ها آسان می باشد.

۴- لوله PVC-P :

در تولید این نوع لوله از مواد نرم کننده استفاده شده است. به همین جهت لوله های پی وی سی پی دارای انعطاف پذیری زیادی هستند و به لوله های نرم مشهور اند.

۵- لوله CPVC:

این نوع لوله به لوله پلی وینیل کلراید کلرینه شده شهرت دارد و می تواند دماهای زیاد را تحمل کند. به همین خاطر از این نوع لوله برای انتقال سیالات داغ استفاده می شود. همچنین لوله CPVC در برابر رشد قارچ ها و جلبک ها مقاوم است. علت این امر به خاطر داشتن گروه کلر زیاد می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *