زانو : هنگامی که در مسیر لوله کشی به تغییر مسیر لوله  پی وی سی فاضلابی یا تغییر زاویه آن نیاز داشته باشیم، از اتصال زانو استفاده می کنیم. زانو پی وی سی در زوایای مختلف ۴۵، ۹۰ و ۸۷.۵ درجه تولید می شود.

سه راه خم: سه راه خم پی وی سی دارای زاویه ۸۷.۵ درجه است و به دلیل حذف نقاط مرده در آن، برای تسهیل حرکت فاضلاب، جلوگیری از انسداد و کاهش سر و صدای عبور فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه زاویه سه راه خم از ۹۰ درجه کمتر است، حالت بازتری دارد و با شیبی که درون آن بوجود می آید، حرکت فاضلاب درون آن راحت تر انجام می شود. بنابراین گرفتگی لوله پی وی سی فاضلابی و اتصالات آن به کمترین حد خود می رسد. زیرا کندی حرکت فاضلاب درون لوله یکی از عوامل انسداد آن است.

سیفون : از سیفون پی وی سی برای جلوگیری از ورود جانوران موذی به داخل ساختمان و جلوگیری از برگشت فاضلاب استفاده می شود. محل نصب سیفون در ابتدا خروجی فاضلاب سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و خروجی اصلی فاضلاب ساختمان است. سیفون پی وی سی در سایزهای مختلف ۶۳، ۹۰، ۱۱۰ و ۱۲۵تولید و عرضه می شود.

تبدیل : از این نوع اتصال، برای متصل نمودن دو لوله پلیکا که سایزهای متفاوتی دارند استفاده می گردد.

بوشن : این نوع اتصال، استوانه ای شکل است که دو سر مادگی دارد و در دو مدل تخت و ترمز دار تولید می شود. بوشن تخت برای ایجاد انشعابات جدید و تعمیر شکستگی بکار می رود و بوشن ترمز دار برای متصل کردن دو لوله پی وی سی فاضلابی بدون حرارت استفاده می گردد.

درپوش: از درپوش ها برای انسداد یک لوله فاضلابی جهت جلوگیری از ورود مصالح یا اشیا به داخل لوله استفاده می شود. این انسداد می تواند دائمی یا موقت باشد.

سه راه دریچه بازدید: از این اتصال برای رفع گرفتگی و تمیز کردن درون اتصال زانو، سیفون، لوله و … استفاده می شود. با استفاده از سه راه بند بازدید، دیگر نیازی به شکافتن قسمت های مختلف لوله کشی فاضلاب ساختمان نیست. سه راه بند دریچه را باید در پایین ترین نقطه هر لوله نصب کرد به صورتی که قائم بر سر زانو ها و سه راه ها باشد. این اتصال در محل اتصال لوله فرعی به اصلی و در محل های تغییر مسیر لوله کشی نصب می گردد.

چهارراه : گاهی اوقات که تعداد اتصالات مصرفی در مسیر های اصلی شبکه فاضلاب زیاد می شود از چهارراه استفاده می کنند. همچنین به جای اینکه از دو عدد سه راهی برای دو انشعاب ۴۵ درجه استفاده کنند، می شود از یک چهارراه استفاده نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *