کوپلینگ یا بوشن جهت اتصال آسان دو لوله با قطر یکسان می‌باشد. با استفاده از این کوپلینگ نیازی به حرارت دادن سر لوله‌ها نمی‌باشد. همچنین در وسط قسمت داخلی این کوپلینگ یک زایده وجود دارد که باعث می‌شود لوله به اندازه مشخصی داخل آن قرار گیرد.

از کوپلینگ ترمزدار پلیکا امپراطور گلپایگان در لوله‌کشی استفاده می‌شود کوپلینگ ترمزدار پلیکا در اندازه های مختلف موجود است. لوله‌های پلیکا ، از محبوب ترین انواع لوله و اتصالات است. این محبوبیت به دلیل ویژگی‌های خاص پلیکا است از جمله : عمر طولانی، سهولت لوله‌کشی، سهولت حمل و نقل و مقاومت در برابر خوردگی و قیمت مناسب است.

کوپلینگ (Coupling) ها نوعی اتصال هستند که از آن­ها برای متصل کردن دو لولۀ هم سایز استفاده می­‌شود. این نوع اتصال ها آب بندی مناسبی ایجاد می­‌کنند و میزان نشتی را به طور محسوسی کاهش می­‌دهند.

کوپلینگ‌ها در مواقعی که لوله دچار خوردگی و یا آسیب دیدگی شده است استفاده می‌شوند تا نشتی سیستم برطرف شود. همچنین از آن­ها به جای اتصالات جوشی یا فلنجی برای اتصال دو لوله استفاده می­‌شود. کوپلینگ ترمزدار جهت اتصال لوله‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود.

از آنجا که در زمان اجرای لوله‌کشی فاضلاب ساختمان، بیشتر به لوله‌هایی با ابعاد مختلف جهت اتصال به یکدیگر نیاز است،بنابراین بعضی از افراد برای ایجاد کوپله‌های بیشتر اقدام به حرارت دادن لوله‌ها به صورت دستی و غیر اصولی می‌نمایند.

اجرای این عمل غیراستاندارد باعث تخریب پلیمر شده و در نهایت شبکه نیز به راحتی آب‌بندی نمی‌شود. هم‌چنین استفاده از روش کوپله باعث کاهش طول عمر لوله می‌گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *