لوله پلیکا فاضلابی مزایای فراوانی دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

۱- در برابر هرگونه خوردگی مقاوم است. لوله و اتصالات پی وی سی فاضلابی، جریان الکتریکی را از خود عبور نمی دهد و مقاومت بالایی در برابر واکنش های الکتروشیمیایی دارد.

۲- لوله پی وی سی فاضلابی در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مانند مواد نفتی غیرآروماتیک، روغن ها، الکل ها، اسیدهای آلی، نمکها و بازها از خود مقاومت نشان می دهد.

۳- خاصیت الاستیسیته و انعطاف پذیری آن بالاست. لوله پی وی سی فاضلابی در برابر شکست استحکام زیادی دارند و استفاده از آن در مکان هایی که احتمال لرزش زمین و رانش وجود دارد مناسب است.

۴- لوله پلیکا فاضلابی، استحکام کششی قابل قبولی دارد. به همین دلیل می توان لوله هایی با ضخامت کمتر تولید کرد که وزن آن ها را نیز کاهش می دهد.

۵- وزن لوله پی وی سی فاضلابی پایین است. سبکی این لوله ها باعث می شود که جابجایی آن ها نیز راحت تر انجام شود و نصب آن زحمت کمتری داشته باشد. همچنین این مسئله می تواند در کاهش قیمت لوله پی وی سی هم تاثیرگذار باشد.

۶- اتصالات پی وی سی قابلیت آب بندی دارند. به دلیل وجود ساختار اورینگی در لوله فاضلابی، برخلاف محصولات سنتی که به سختی آب بندی می شدند، لوله ها به راحتی در هم چفت می شوند.

۷- در برابر حرارت مقاومت است. لوله pvc فاضلابی به راحتی آتش نمی گیرد، زیرا دمای اشتعال بالایی دارد.

۸- ضریب زبری و اصطکاک داخلی لوله پی وی سی فاضلابی بسیار پایین است و جریان سیال به راحتی از آن عبور می کند. به همین دلیل تجمع باکتری در لوله صورت نمی پذیرد و مانع عبور جریان سیالات داخل لوله نمی گردد.

معایب PVC:

اگر از محصولات پی وی سی به طور صحیح استفاده شود، هیچ گونه ضرری نخواهد داشت. اما ممکن است به جهت نشت برخی نرم کننده ها و افزودنی ها، سلامت انسان در معرض خطر قرار گیرد. به همین خاطر در تولید اسباب بازی کودکان، استفاده از پی وی سی ممنوع است. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۳ قانونی را تصویب کرد که به موجب آن استفاده از شش نوع فتالیت نرم کننده در تولید اسباب بازی غیرمجاز محسوب می شود. همچنین در آمریکا، شرکت ها اجازه ندارند از مواد پی وی سی در تولید اسباب بازی کودکان استفاده کنند. از طرف دیگر اگر محصولات پی وی سی را بسوزانند یا در مکان های غیر مجاز دفن کنند، می تواند محیط زیست را آلوده کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *